
Stanowisko pracy to jedno z najważniejszych miejsc w biurze, które bezpośrednio rzutuje na efektywność i wydajność całego zespołu. Harmonijny i estetyczny wygląd przestrzeni biurowej to bezwzględna konieczność. Pojawia się jednak pytanie, czy sprzątanie stanowiska pracy wlicza się w czas pracy? Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie czystości w firmie? Czy możliwe jest zwolnienie pracownika za bałagan na stanowisku pracy? Rozwiejemy wszystkie wątpliwości!
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie porządku w firmie?
Wiemy już, że przestrzeń biurowa powinna być regularnie sprzątana, szczególnie jeśli dostęp do niej mają nasi klienci. Czy jednak sprzątanie stanowiska pracy wlicza się w czas pracy? Otóż pracownik nie ma obowiązku sprzątania swojego stanowiska pracy. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy to obowiązek każdego pracodawcy, który powinien zadbać o to, nie angażując w to swojego zespołu. Powinny się tym zajmować specjalnie do tego przygotowane firmy świadczące takie usługi. Nie zmienia to jednak faktu, że także sam pracownik ma pewne obowiązki, z których powinien się wywiązać.
Profesjonalne firmy sprzątające a pracownik
Jaka jest odpowiedź na pytanie, czy sprzątanie stanowiska pracy wlicza się w czas pracy? Zatrudnienie profesjonalistów do sprzątania przestrzeni biurowych, zwłaszcza takich miejsc jak kuchnia czy łazienka oraz przedmiotów codziennego użytku to jedna kwestia, warto jednak pamiętać, jakie obowiązki spoczywają na pracowniku. Choć firma sprzątająca zajmuje się utrzymaniem w firmie czystości, to nie ulega wątpliwości, że uporządkowanie biurka należy do jego właściciela. Należy zadbać więc o to, aby dokumenty nie leżały rozrzucone na stole czy podłodze. Stosujmy się do regulaminu oraz ustalonego w zakładzie porządku, ponieważ za bałagan na naszym biurku jesteśmy odpowiedzialni tylko my.